"Lets rethink". "Vi skal alle gentænke vores forretning". Sådan lød budskabet fra HORESTA med Katia Østergaard og Jens Zimmer Christensen i spidsen ved årets HORESTA dag på Radisson Blu Scandinavia i Århus. Tja vi kunne jo ikke være mere enige - og jo netop det som vi har sagt siden 2009. Lets rethink. Vende tingene på hovedet og gerne baglæns som Andre Wiringa fra Holland så fint forklarede. Se sit eget produkt med nye øjne. Måske grønne øjne. En anden af talerne var Marco Nussbaum stifter af Prizeotel, som på fornem vis har gjort op mod traditionelle salgskanaler og investerer i særlig at bruge data til at servicere og kommunikere med deres gæster. Han viste også deres kommende hotelindretning af Prizeotel og det imponerede de fleste gæster. Særligt hans udtalelse om at hotellet skulle være Instagrammable - altså optimeret til at folk kan tage lækre billeder vakte interesse. Er dit hotel Instagrammable?
Det var en stor fornøjelse at se gamle kollegaer fra hotelbranchen og tale med nye hoteller som efterhånden også er blevet super nysgerrige på nye arbejdsmåder, nye hotelkoncepter, ny hotelindretning og nye måder at smelte kunde, kommunikationer og unikke oplevelser sammen. Lad os rethinke sammen. Jeg er klar til at gentænke.