Handelsbetingelser, returnering og privatlivspolitik
Vores almindelige handelsbetingelser.
-
KØB. 2RETHINK er en import virksomhed for professionelle men du kan også godt handle som privatkunde. Priserne står med og uden moms.
-
LEVERING. De fleste varer sendes med GLS, DHL Freight eller lokal fragtmand. Fragtprisen beregnes efter vægt og volumen når leveringssted er kendt. Ved projektkøb vil fragtpris og forhold fremgå af dit tilbud.
-
BEKRÆFTELSE PÅ KØB. Du vil få en mail efter din ordre er modtaget, den bekræfter dit køb. Denne skal du checke for fejl. Ordren er nu bindende.
-
LEVERINGSTID. Leveringstiden afhænger af produkt og kan være alt fra 3 dage til leveringstid på op til 6-8 uger. Almindeligvis står leveringstider oplyst i vareteksten. Hvis det er en vare som haster bedes du altid forhøre dig om leveringstider via mailen info@2rethink.dk inden købet. Varen kan forsinkes typisk pga. strejker, epidemier eller andet. Der ydes desværre ingen kompensation pga. forsinkelse.
-
INDBÆRING/MONTAGE/OPSÆTNING/. Såfremt du ønsker indbæring, montage eller opsætning af dine bestilte varer, så skal dette aftales i forvejen inden køb og afregnes efter aftale. Småvarer (mindre papkasser) bæres ind af chauffør til eks. en reception hvor du skal kvittere for modtagelse. Større varer på paller, eks. møbler og store materialer leveres til gadeplan indenfor din matrikel. Husk at underskrive kvittering med tydeligt navn.
-
RETURNERINGSPOLITIK OG GARANTI. Du har 14 dages fuld returret på alle standardvarer. Ønsker du at returnere en vare, så skal varerne returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage. Du har selv ansvaret for at de returneres sådan. De skal sendes til 2RETHINK´s adresse i Danmark. Når returvaren er modtaget så bliver du kontaktet så du kan få dine penge tilbage. Du tilbagebetales såvidt muligt til det kreditkort eller den paypalkonto som blev brugt i forbindelse med dit køb. Som privatkunde følger naturligvis købelovens almindelig bestemmelser og du har dermed 2 års garanti for fejl og mangler på din vare. Som erhvervskunde har du 1 års garanti som minimum, ofte længere. Varer som produceres særligt til dig eks. med specielle overflader, stoftyper, RAL farver mv. kan normalt ikke returneres.
-
REKLAMATION. Skulle der af en eller anden grund være en fejl på produktet, skader på emballage mv så beder vi dig kontakte 2RETHINK med det samme. Du har 12 måneders reklamationsret. Normalt vil første løsning være at udbedre reklamationen, dvs. lave en reperation mv. Kan det ikke lade sig gøre vil du typisk få tilbudt et afslag i prisen. Du bedes ved reklamationen nøje beskrive fejlens karakter, medsende billeder mv. Det betinges, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet, forkert egen montage, eller anden skadelig adfærd, uheld mv. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller helt almindeligt slid.
- BETALING og PRISER. Som virksomhed kan du få tilsendt en regning og betale netto 8 el 14 dage. Som offentlig firma får du 30 dages kredit. Du kan indtaste dit CVR eller EAN nummer på betalingssiden. Er du ny kunde så vil du første gang du handler skulle betale inden varen modtages. Fakturering kræver din virksomhed kan kreditgodkendes til beløbets størrelse. Du kan naturligvis altid betale via mobile pay, paypal eller de angivne kreditkort som håndteres af Shopify / Stripe som er PCI Level 1 godkendt, den absolut sikreste standard på markedet. Dine betalingskort oplysninger håndteres dermed 100 % sikkert. Obs. Betalingen via kreditkort og Paypal trækkes når varen er afsendt fra fabrikken.
-
PRIVATLIVSPOLITIK / GDPR. 2RETHINK lagrer kun de oplysninger du selv indtaster i forbindelse med oprettelsen af din ordre. Det vil sige du selv 100 % bestemmer hvilke oplysninger der er lagret om dig. Ønsker du ikke egen adresse oplyst kan du eks. angive den adresse du ønsker varen leveret til. Almindeligvis vil de oplysninger som lagres kun være dit navn, adresse, leveringsadresse, mail og telefonnummer. Oplysningerne bruges udelukkende til at håndtere din ordre og til at kontakte dig i forbindelse med eksisterende ordrer og tilbud. Oplysningerne lagres hos 2RETHINK og det store anerkendte webshop system Shopify. Betalinger håndteres af Stripe og du kan læse mere om beskyttelse her . For erhvervskunder som handler via faktura så håndteres data hos Dinero og i CRM systemet Pipedrive og benyttes som ovenstående kun i forbindelse med alm. dialog om køb af salg af varer på sitet. Er du på nogen måde i tvivl om hvad data 2RETHINK har om dig eller dit firma så må du endelig skrive for at få en kopi/udskrift af vores data. Nyhedsbreve sendes kun såfremt du aktivt har accepteret dette på hjemmesiden.
- FORBEHOLD. 2rethink tager forbehold for eventuelle tastefejl og sortimentsændringer.
- SHOWROOM. Du er meget velkommen i showroomet på Gentoftegade 32, 2820 Gentofte for at bese materialer og varer men du bør altid ringe i forvejen og aftale tid.
-
JURIDISK IDENTITET & FORSIKRING. 2RETHINK Furniture har CVR nummer 32370748. Firmaet blev stiftet i 2009 og ejes af Jens Mathiasen. Produktansvarsforsikring er tegnet hos TopDanmark.