Hvad er et lead værd for dig ?
Oktober 24, 2013
Hvad er et lead værd for dig og din virksomhed? I møbelbranchen er en fint lead / henvendelse måske at du sælger 10 stole eller måske 8 lamper? Fint du er rigtig glad. Leadet du fik er således måske 10.000 kr. værd når alle rabatter er regnet fra - nu her.
Fik du det gratis ? Ofte ikke vel? Leads koster tit penge, men spørgsmålet er hvor meget du vil betale? Alle vil vel betale hvis de fik sikkerhed for at leadet var mere værd end prisen og forudsat de ikke lige fik opgaven alligevel, eller måske troede at de havde betalt alligevel på en eller anden måde via en brand kampagne.
Så i dette lille tilfælde ville jeg måske nok teoretisk betale måske 5.000 kr for dette lead - eller mere. Hvad nu hvis kunden bliver en trofast kunde gennem de næste 20 år og løbende bestiller dine vare, så er det jo billigt sluppet med 5.000 kr. for noget som kan blive måske flere hundrede tusind kr.
Nu er der jo også dem som leger med lidt større projekter, en hel indretning måske. Den kan nok sagtens løbe op flere hundrede tusind kr. Det har du måske prøvet, eller kender een. Hvor tit får man sådant et lead serveret?
Min generelle anbefaling er følgende : reager hurtigt på et lead, prioriter de vigtigste og hold regnskab.
Hvad er et lead værd for dig ? lad os da endelig regne det ud og se på om jeg kan hjælpe dig. Måske - måske ikke..
Ser du det på andre måder end mig, eller er enig - byd ind.